BC Racing Custom Suspension

Historia marki BC Racing sięga 1999 roku gdzie na Tajwanie zawiązuje się spółka z ledwo ponad milionowym kapitałem, by na przestrzeni 20 lat ze wzrostem nieco ponad 500 mln osiągnąć szczyt możliwości technologicznych, produkując zawieszenia najwyższej klasy.

BC Racing to topowy producent zawieszeń gwintowanych znany na całym świecie, we wszystkich możliwych dziedzinach motorsportu.
Producent poprzez szereg dopracowanych modeli jest w stanie zaproponować zawieszenie dla każdego – bez ujemnego wpływu na jakość.

Poniżej przedstawiamy opis wszystkich dostępnych modeli oraz ich zastosowanie:

V1  BR oraz RM są to podstawowe rodzaje zawieszeń stosowane w użytku drogowym, najczęściej wtedy gdy zależy nam żeby poprawić zachowanie auta w zakrętach oraz żeby je obniżyć. Wersja RM różni się od swoich poprzedników tym, że zastosowano w nim odwrócony skok amortyzatora tak zwany upside down, najczęściej stosowany w motocrossie. Czym to skutkuje? Otóż zmniejsza się łączna masa elementów, które nie są amortyzowane. Elementy zawieszenia wraz z kołem które pokonuje przeszkodę, ważą mniej, przez co jazda na wybojach staje się przyjemniejsza i stabilniejsza.
Seria ER to już rozwiązanie typowo torowe. Jest to flagowe zawieszenia gwintowane BC Custom oferujące wysoką jakość i właściwości oferowane przez serie BR i RM z dodatkowymi korzyściami płynącymi z zewnętrznego zbiorniczka wyrównawczego oraz możliwością indywidualnej regulacji siły dobicia i odbicia.

Zewnętrzne zbiorniczki stosowane w zawieszeniach gwintowanych serii ER pozwalają BC Racing zwiększyć objętość oleju w amortyzatorach. Zwiększona objętość gazu zmniejsza temperaturę maksymalną oleju co zmniejsza odchylenia w charakterystyce pracy amortyzatorów powodowanej zmianą lepkości oleju. Zmniejszenie tych odchyleń polepsza prowadzenie i optymalizuje osiągi auta na trasie i torze.

Całkiem niedawno producent wprowadził 3 nowe produkty typowo do zastosowań torowych charakteryzujące się jeszcze większą możliwością regulacji
– seria DR o degresywnej charakterystyce tłumienia – czyli stopniowo zmniejszającej się.
– seria HR – czyli odpowiednik serii ER, ale w wersji monotube z podwójną regulacją siły tłumienia
– seria ZR 3-Way w wersji monotube z potrójną regulacją siły tłumienia.